Elektroninis įgaliojimas

Nuo 2019 m. rugpjūčio 28 d. elektroniniai įgaliojimai galės būti sudaromi Registrų centro klientų savitarnos sistemoje. Norint sudaryti įgaliojimą, nebūtina kreiptis į notarą, VĮ Registrų centras suteikia galimybę įgaliojimus sudaryti elektroniniu būdu, prisijungus prie Registrų centro savitarnos sistemos. Tam tereikia prisijungti prie klientų savitarnos, pasirinkti įgaliojimo tipą bei įgaliojimo turinį. Gyventojai ir institucijos informaciją apie internetu suteiktą įgaliojimą nemokamai gali pasitikrinti viešoje Įgaliojimų registro paieškoje. Tai reiškia, kad visi įgaliojimo duomenys nesunkiai gali būti patikrinami atvykus į paslaugą teikiančią instituciją.

Neretai praktikoje ūkio subjekto vadovui ar buhalteriui kyla poreikis įgalioti kitą asmenį atlikti kokius nors veiksmus, pvz., pateikti ar atsiimti dokumentus iš Valstybinės mokesčių inspekcijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos. Todėl primename, kad norint įgalioti kitą asmenį jau seniai nebereikia apsilankyti pas notarą, tą nesunkiai galima padaryti ir internetu. Elektroniniu būdu sudaryti įgaliojimai ne tik taupo žmonių laiką ir pinigus, tačiau prisideda ir prie aplinkos išsaugojimo, nes nereikia turėti popierinio įgaliojimo ar jo kopijos.

Modernizavus elektroninio įgaliojimo sudarymo ir registravimo Įgaliojimų registre paslaugą, nuo 2019 m. rugpjūčio 28 d. elektroninių įgaliojimų sudarymo paslauga yra integruota į Registrų centro klientų savitarnos sistemą.

Informacinių technologijų priemonėmis sudarytas įgaliojimas registre įregistruojamas jo pateikimo registrui (sudarymo) momentu, išskyrus atvejus, kai nėra gautas atlyginimas už įgaliojimo įregistravimą.

Įgaliojimo įregistravimo kaina – 1,74 Eur.